Waarom een youngtimer

Waarom een youngtimer van Grandplaisir?

1. Het grote plezier!

Klassiekers en Youngtimers werden gemaakt in een tijdgeest waarin stress en onrust nog niet de overhand had. Boegbeeld voor een periode waarin men nog tijd voor elkaar had. Rijden in een mooie klassieker leidt tot de duimen omhoog, als dank en respect voor uw keuze als tegenstroom op alle moderniteiten.

2. Niet gecompliceerd dus weinig mankementen

Lekker probleemloos rijden in een nieuwe of een jonge gebruikte auto?  Vergeet het maar! Het valt in de praktijk erg tegen. Hedendaagse auto’s zijn niet meer gefabriceerd met de passie van weleer. Kostenreductie en daarmee sterk kwaliteitsverlies is het credo voor de meeste autofabrikanten.  Zuinig zijn ze ook niet valt uit recent onderzoek op te maken. En door de vele elektronica hebben moderne auto’s vaak storingen, of  vragen vele sleuteluren, en dus hoge kosten voor u, ook om soms eenvoudige reparaties uit te voeren. Vervang maar eens een kapotte lamp van een moderne auto, en u weet hoe ingewikkeld het is!

3. Weinig of geen afschrijving

Afschrijving is waardevermindering.
De grootste kostenpost van het rijden in een moderne auto is de enorme afschrijving. De meeste mensen staan er niet bij stil hoeveel ze dat jaarlijks kost. Een youngtimer heeft weinig tot geen afschrijving, of wordt zelfs alleen maar méér waard. Een jonge occassion daarentegen daalt al snel 2000 euro of meer aan waarde per jaar!  Als u in een klassieker rijdt en u onderhoudt deze auto naar behoren, dan kan deze afschrijving bijna tot 0,- worden gereduceerd. En investeren in een klassieker loont, veel beter dan het geld op de bank te zetten met de huidige lage rentestand. En u heeft er tevens veel plezier aan.

4. Een oldtimer is onderscheidend en leuk!

Een youngtimer zie je niet veel meer op de weg. Een top uitziende klassieker trekt de aandacht en is een welkome afwisseling op de enorme hoeveelheid anonieme (lease)auto’s op de weg.

5. Waar voor je geld.

Voor een youngtimer bij Grandplaisir koopt u waar voor u geld. Auto’s zijn in topstaat, en mogen gezien worden. Een bewuste keuze. Alleen als ze in perfecte staat zijn, zult u genieten van uw aanschaf.  Wij kennen de markt en uw krijgt bij aanschaf de adviezen, tips en adressen om uw klassieker in topstaat te houden.

6. Weinig verzekering

Klassieke auto’s vanaf 15 jaar zijn voordelig te verzekeren. WA al vanaf 80 euro per jaar, maar ook all-risk, afhankelijk van de (taxatie)waarde, heeft u doorgaans voor ruim de 100 euro per jaar uw klassieker all-risk verzekerd! Vergelijk dat eens met een all-risk verzekering van een moderne auto. Veel verzekeringsmaatschappijen hebben een speciale old- en youngtimer verzekering. Wij hebben ervaring, en geven u graag de advies voor een betaalbare en adequate verzekering. En uw klassieker wordt ten alle tijden gerepratieerd, mocht uw auto in het buitenaland onverhoopt stranden. Helaas krijgt u dan, wel gratis, een vervangende hedendaagse auto, om weer terug te keren naar huis.

7. Lage onderhoudskosten.

Door een youngtimer bij een merkspecialist die de auto goed kent te laten onderhouden en, doordat het een oudere auto betreft en de techniek minder geavanceerd is vallen doorgaans het aantal werkplaatsuren, en dus kosten lager uit dan een moderne auto. Daarnaast: als u zuinig op uw auto bent, wat een echte autoliefhebber in ieder geval wel is, zijn de onderhoudskosten ook lager! En zoals gezegd is een moderne auto, niet perse zuiniger qua benzineverbruik dan een een klassieke auto. 

8. Beperkte wegenbelasting

Met de nieuwe wetgeving voor klassieke auto’s  zijn de regels voor de Motor Rijtuigen Belasting  (MRB) gewijzigd, per 1-1-2014. Oldtimers ouder dan 40 jaar zijn wel volledig vrijgesteld van MRB , zowel voor benzine, LPG als diesel. Voorheen was het zo dat geen wegenbelasting meer hoefde te worden betaald over auto’s ouder dan 25 jaar. Om eigenaren van oldtimers van 26 tot veertig jaar tegemoet te komen, is er een aangepast tarief in het leven geroepen. Het gaat dan om oldtimers die op benzine rijden. Hiervoor moet maximaal 121 euro wegenbelasting per jaar worden betaald, afhankelijk van het gewicht van de auto. In de wintermaanden December, Januari en Februari mag de auto niet op de openbare weg. Voor oldtimers die op diesel of lpg rijden en jonger zijn dan 40 jaar, vervalt de vrijstelling. Ook al is het nog steeds zeer aantrekkelijk om een klassieker op benzine te rijden met lage wegenbelasting (maximaal 10 euro per maand), tracht de actieve stichting ‘vrijstelling oldtimer’ , de nieuwe wetgeving terug te draaien naar de oude situatie. Proefprocessen worden gevoerd in 2015. Grandplaisir volgt de ontwikkelingen op de voet!

9. Aantrekkelijke fiscaliteit voor ondernemers.

Rijdt u uw auto zakelijk en is uw auto 15 jaar of ouder, dan heeft u als bijkomend voordeel dat niet de nieuwwaarde, maar de economische waarde als grondslag voor de fiscale bijtelling geldt. Met andere woorden, over het bedrag waarvoor u de auto aanschaft, betaalt u  35% bijtelling.  Dat is natuurlijk veel aantrekkelijker dan een moderne (lease)auto,  en u rijdt bovendien veel exlusiever. De factuur die u van ons bij de auto krijgt, is voldoende om aan te tonen wat de economische waarde van uw auto is.

Advertenties